Plan wycieczki

Dzień 1

Dzień 1

Zbiórka przy stanowiskach odpraw Rainbow na 2 godziny przed wylotem samolotu na lotnisku. Wylot do Zadaru. Po przylocie transfer do mariny w okolicy Splitu lub Zadaru i zaokrętowanie na jachtach, czas na odpoczynek, nocleg.

Dzień 2

Po śniadaniu wypływamy w kierunku Piskery. Jest to urocza, niezamieszkana wyspa w archipelagu Kornati z ruinami XVI wiecznego kościółka. Na sąsiedniej wyspie Panitula znajduje się jedna z najpiękniejszych marin w Chorwacji – Marina Piskera z restauracją serwującą wyśmienite mule i stek z tuńczyka. Podczas rejsu postój na kąpiele oraz snorkling przy wyspie Vrgada lub Gangaro. Następnie przybycie do portu. Postój nocny w marinie, nocleg.

Dzień 3

Po śniadaniu wyruszymy w kierunku wyspy Dugi Otok . Po drodze zrobimy postój na kotwicy w Parku Przyrody Telaścica. Telaścica to rozległa, wąska zatoka na wyspie Dugi Otok, niedaleko Parku Narodowego Kornati. Zatoczka ta jest uznawana za jedną z najpiękniejszych na Adriatyku. Od południa osłonięta grzebieniem lasów, porastających 100 metrowe klify, a od północnego-wschodu figowymi i oliwnymi zagajnikami. Zatoka stwarza naturalną osłonę dla cumujących jachtów. Osobliwością jest nieduże, słone jezioro tuż obok morza, z bardzo ciepłą wodą, raj dla amatorów kąpieli. Od strony morza znajdują się najwyższe głazy chorwackie (do 180 m.) Po południu wpłyniemy do mariny w Sali. Sali to miasteczko ponad tysiącletnich tradycji rybackich, a także gajów oliwnych, rozlokowanych po okolicznych wsiach, będących świadkami intensywnej działalności rolniczej na przestrzeni wieków. Dziedzictwo kulturowe Sali reprezentują obiekty sakralne takie jak kościół parafialny pod wezwaniem Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny z pięknym drewnianym ołtarzem z XVII wieku i napisami w głagolicy, a także kościoły św. Rocha i św. Mikołaja. Nocleg na jachcie.

Dzień 4

Po śniadaniu rejs w kierunku Ravni Zakan. Nasza flotylla skieruje się na południowy kraniec wyspy Kornat – najdłuższej w archipelagu Kornati. Około południa postój na lunch i kąpiele morskie. Jacht zacumuje w osłoniętej i bezpiecznej zatoce Opat, gdzie znajduje się unikalna tawerna o tej samej nazwie. Jest to urocze miejsce, według miejscowych zapomniane przez Boga i ludzi, gdzie w XIX-wiecznych zabudowaniach mieści się wykwintna restauracja, której głównym menu są świeże przysmaki morskie, łowione w okolicy zatoki. Za tawerną znajduje się wzniesienie o wysokości 110 m., z którego roztacza się przepiękny widok na Archipelag Kornatów. Nocleg na jachcie.

Dzień 5

Dzień 5

Śniadanie. Trasa tego dnia prowadzi przez rozlewisko Murtersko More, obok wysp Kakan i Tijat, przez urzekający kanion rzeki Krka i Prokljansko Jezero, do miejscowości Skradin. Po drodze, jeśli czas pozwoli, planowany jest krótki postój w Szybeniku i zwiedzanie między innymi katedry św. Jakuba. Po dotarciu do portu Skradin będzie czas na krótkie zwiedzanie miasta oraz kolacja w lokalnej tawernie. Skradin, siedziba władz Parku Narodowego Krka jest jedną z najstarszych osad chorwackich na prawach miasta (II w. p.n.e.). Położony w pobliżu światowej sławy Skradinskiego Buku, gdzie rzeka Krka przybiera spokojny bieg, stanowi centrum życia od czasów starożytnych. Zadbana plaża, śródziemnomorskie specjały kuchni tj.: risotto, owoce morza, wina (Debit, Plavina), modelowe gospodarstwo morskie oraz atrakcyjna marina sprawiają, że Skardin jest miejscem wyjątkowym. Cumowanie i postój nocny w marinie Skradin, nocleg na jachcie.

Dzień 6

Dzień 6

Po śniadaniu zwiedzanie Parku Narodowego Krka, położonego na terenie ukształtowanym przez rzekę o tej samej nazwie. Rzeka Krka, płynąc przez wapienne podłoże wytworzyła nieregularne koryto. Najciekawsze miejsce to niemal półkilometrowy odcinek, gdzie rzeka przepływa przez 17 kaskad, szerokich prawie na 100 m, pokonuje spadek terenu o wysokości 45 metrów. Po zwiedzaniu, powrót na jachty, następnie flotylla przepłynie w kierunku wyspy Tijat. Postój na kąpiele. Rejs w kierunku mariny Tribunji lub Vodice. Nocleg.

Dzień 7

Dzień 7

Śniadanie, rejs powrotny w okolice Splitu lub Zadaru. Po drodze krótki  postój na kąpiele przy wyspie Zminjak. Następnie cumowanie, nocny postój i nocleg na jachcie.

Dzień 8

Śniadanie, wyokrętowanie z jachtu, transfer na lotnisko, wylot samolotem czarterowym.

Uwagi do programu

WAŻNE INFORMACJE
Koszt żeglugi - postój (nocleg) w marinach i/ lub portach jest płatny. W opłacie uwzględnione są: bezpieczny postój, uzupełnienie słodkiej wody, prąd oraz korzystanie ze wszystkich instalacji mariny dla całej załogi (sanitariaty, prysznice, czasem pralnie, basen itp.). Na jachtach są toalety, prysznice, także ciepła woda.

Paliwo - jacht przejmuje się z pełnym bakiem paliwa, nie zawsze da się korzystać tylko z siły wiatru i część manewrów należy wykonywać przy użyciu silnika - zatem przed zdaniem jachtu po rejsie paliwo należy uzupełnić. Koszty te pokrywane są przez uczestników - patrz świadczenia: cena podstawowa nie obejmuje.
Kasa jachtowa - zwyczajowo na każdym rejsie uczestnicy tworzą tzw. kasę jachtową, która powstaje w wyniku składki załogi. Pieniądze te wykorzystywane są na opłaty służące wszystkim uczestnikom rejsu (paliwo, opłaty portowe i za wodę). Każdy z uczestników zobowiązany jest wpłacić 167 EUR/osoba do wspólnej kasy (na ręce skippera). Skipper jest zwolniony z wpłat do wspólnej kasy.

Wyżywienie we własnym zakresie - w marinach lub w ich bezpośrednim sąsiedztwie znajdują się sklepy spożywcze, a także z reguły w niedużej odległości duże markety gdzie można zaopatrzyć się w niezbędne produkty do przygotowania śniadania i lunchu. Kolacje - najlepiej skorzystać z licznych tawern.

Skipper - to sternik i kapitan jachtu a jednocześnie przedstawiciel biura, posiadający odpowiednie uprawnienia. Skipper odpowiada za bezpieczeństwo uczestników rejsu i należy bezwzględnie przestrzegać jego zaleceń. Skipper zwolniony jest z ponoszenia jakichkolwiek opłat do kasy jachtowej, a koszty jego utrzymania pokrywane są ze wspólnej kasy jachtowej. Skipper w dniu zaokrętowania pobiera od każdego uczestnika zwrotną kaucję gwarancyjną (na poczet ewentualnych szkód powstałych w czasie rejsu) w wysokości 250 EUR/osoba.
Choroba morska - niektórzy z nas muszą liczyć się z tym problemem zwłaszcza przy silnym wietrze i szczególnie na początku rejsu, kiedy organizm przystosowuje się powoli do ciągłego kołysania.
Konflikty personalne - jacht oferuje stosunkowo niewielką przestrzeń życiową, a w dużej mierze jest to przestrzeń wykorzystywana wspólnie przez wszystkich uczestników rejsu (maksymalnie 9 osób + skipper). Każdy z nas ma swoje przyzwyczajenia, nawyki, wady oraz różne sposoby i pomysły na spędzanie wolnego czasu. Należy pamiętać, iż wspólne życie na jachcie to sztuka kompromisu - w przeciwnym razie cudowny rejs przerodzi się w pasmo kłótni, co może popsuć przyjemność z tego cudownego sportu, jakim jest żeglowanie.

TRZEBA ZABRAĆ
1) ochrona przed słońcem: kremy z dużym faktorem UV, czapki z daszkiem, chusty na szyję, okulary przeciwsłoneczne. Dobrze jest mieć dwie pary okularów i czapek, gdyż łatwo je zgubić czy utopić.
2) odpowiednie obuwie: idealne żeglarskie obuwie jest odporne na morską wodę, zakrywa całą stopę, palce i piętę sięgając poniżej kostki oraz ma miękką, gładką i białą anty-poślizgową podeszwę (trampki, tenisówki lub obuwie żeglarskie). Pokład jachtu nie jest zupełnie płaski i wystają z niego różne elementy, bywa też śliski i wilgotny, zatem niebezpieczne są buty na obcasie, na skórzanej podeszwie, luźne skórzane sandały czy zwykłe klapki.
3) ciepłe ubranie: sweter, kurtkę zabezpieczającą przed wiatrem i deszczem, gdyż nawet na najcieplejszych akwenach może zdarzyć się chłodniejszy dzień czy deszcz, odzież powinna być luźna, wygodna i w ilości pozwalającej na zmianę w przypadku zamoczenia. Dobrze jest także mieć ze sobą typowy żeglarski sztormiak.
4) pakowanie: rzeczy najlepiej zapakować w miękkie torby podróżne, lub worki żeglarskie, które po rozpakowaniu do jachtowych szafek i skrytek można łatwo schować w jakimś zakamarku jachtu. Odzież najlepiej jest przechowywać w nieprzemakalnych workach.

Żeglarska etykieta
- mówimy sobie po imieniu bez względu na wiek, pozycję czy stanowisko.
- przepływające obok jachty pozdrawiamy podniesieniem ręki.
- wychodzimy i wchodzimy do portów czy marin w kompletnej garderobie.
- dbamy o porządek i czystość na jachcie (bałagan na pokładzie to zagrożenie bezpieczeństwa).
- polecenia kapitana (skippera) wykonujemy natychmiast i bez sprzeciwu.

Dodatkowe informacje

Zakwaterowanie

Jachty 5,7 i 9 os (razem 7 noclegów).

Liczba kabin: od 2 do 4+1 dla skippera (w zależności od wielkości jachtu)

Liczba koi: od 5 do 10 (niektóre kabiny mają łóżka małżeńskie, w niektórych są dwie koje jedna nad drugą)

Do dyspozycji: łazienki z wc i prysznicem, pościel, ręczniki, pełne wyposażenie kuchenne (kuchenka gazowa, lodówka, pełna zastawa stołowa, wszelkie sztućce, garnki, patelnie itp.)

Wyżywienie: we własnym zakresie

Świadczenia

Cena obejmuje: przelot samolotem czarterowym do Chorwacji, opłaty lotniskowe, zakwaterowanie na jachcie (7 rozpoczętych dób), transfery lotnisko - marina – lotnisko, opiekę polskiego rezydenta/skippera, ubezpieczenie TU Europa (NNW, KL, CP, Assistance i bagaż)

Cena podstawowa nie obejmuje: biletów wstępu do zwiedzanych obiektów, lokalnych przewodników, posiłków podczas rejsu, opłaty klimatycznej ok. 1 EUR/dzień/os. oraz innych wydatków osobistych, opłat portowych, wyżywienia na jachcie, uzupełnienia zapasów wody, kosztów paliwa, wydatków związanych z rejsem. Orientacyjny koszt zwiedzania - 35 EUR
Obowiązkowa dopłata na miejscu w celu realizacji rejsu – 440 EUR (w tym kaucja zwrotna od osoby 250 EUR, zwracana po zakończeniu rejsu), szczególy poniżej.

Na skrzydłach wiatru - Impreza Żeglarska

Udostępnij
Dodaj do schowka
Na skrzydłach wiatru - Impreza Żeglarska
Galeria (7)
Na skrzydłach wiatru - Impreza Żeglarska
Na skrzydłach wiatru - Impreza Żeglarska
Na skrzydłach wiatru - Impreza Żeglarska
Zdjęcie mapy
Plan Wycieczki

Atuty oferty

Cena obejmuje: przelot samolotem czarterowym do Chorwacji, opłaty lotniskowe, zakwaterowanie na jachcie (7 rozpoczętych dób), transfery lotnisko - marina – lotnisko, opiekę polskiego rezydenta/skippera, ubezpieczenie TU Europa (NNW, KL, CP, Assistance i bagaż)

Cena podstawowa nie obejmuje: biletów wstępu do zwiedzanych obiektów, lokalnych przewodników, posiłków podczas rejsu, opłaty klimatycznej ok. 1 EUR/dzień/os. oraz innych wydatków osobistych, opłat portowych, wyżywienia na jachcie, uzupełnienia zapasów wody, kosztów paliwa, wydatków związanych z rejsem. Orientacyjny koszt zwiedzania - 35 EUR
Obowiązkowa dopłata na miejscu w celu realizacji rejsu – 440 EUR (w tym kaucja zwrotna od osoby 250 EUR, zwracana po zakończeniu rejsu), szczególy poniżej.

Plan wycieczki

Dodatkowe informacje

Lecąc na wakacje z Rainbow masz zawsze w cenie:

Bagaż

rejestrowany i podręczny

Opieka

polskojęzycznego pilota

Ubezpieczenie

podstawowe

Uśmiechnięty pan na banerze

Oferta nie jest obecnie w sprzedaży

pani z lornetka

Marzysz o odpoczynku w tej okolicy?
Mamy dla Ciebie wiele innych propozycji!

Sprawdź inne oferty w okolicy
telefon

Pobierz aplikację mobilną Rainbow

i ciesz się łatwym dostępem do ofert i rezerwacji wymarzonych wakacji!

pani-z-meteracem